Beverwijkse ondernemers in gesprek met Erik Ziengs over detailhandelsbeleid

Over het detailhandelsbeleid is in Beverwijk veel te doen. Het beleid valt voor een groep ondernemers zeer nadelig uit. Ook worden de beoogde doelen (bv minder leegstand) er niet mee opgelost. Het beleid gaat aangepast worden, het wordt momenteel uitgewerkt.

De betreffende ondernemers maken zich zorgen, veel zorgen. VVD Beverwijk is veelvuldig met hen in gesprek gegaan. Zowel de VVD als de ondernemers zijn het op zich eens dat er focus ligt op het stadscentrum. Zij willen alleen niet de dupe worden.

Er bestond bij de ondernemers de behoefte om dit ook in Den Haag te bespreken. Vooral wat nu de bedoeling is van dit soort beleid en met name de zogenaamde Retaildeals. De Beverwijkse VVD fractie heeft contact gezocht met VVD Tweede Kamerlid Erik Ziengs, verantwoordelijk voor MKB. Met de groep ondernemers zijn wij naar Den Haag gegaan en met hem in gesprek gegaan.

De zorgen en de situatie is uitgebreid aan de orde geweest en er zijn veel vragen gesteld. Erik Ziengs was duidelijk over de Beverwijkse uitvoering tot op heden: zo zijn de Detaildeals niet bedoeld.

In het filmpje een impressie van de avond en een reactie van Erik Ziengs.

Als VVD hebben wij het voordeel dat wij zowel lokaal als landelijk actief zijn. Sommige zaken spelen niet alleen in Beverwijk maar in het hele land. Of wordt alleen in Den Haag besproken.

Heb je ook een groep die over een bepaald onderwerp met een VVD Tweede Kamerlid wil bespreken en wil je een rondleiding door de Tweede Kamer. Je hoeft geen lid van de VVD te zijn. Neem contact met ons op en wij gaan ons best doen om een avond naar de Den Haag te organiseren.